سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ در صفت مؤمن فرمود : ] شادمانى مؤمن در رخسار اوست و اندوه وى در دلش . سینه او هرچه فراختر است و نفس وى هرچه خوارتر . برترى جستن را خوش نمى‏دارد ، و شنواندن نیکى خود را به دیگران دشمن مى‏شمارد . اندوهش دراز است ، همتش فراز . خاموشى‏اش بسیار است ، اوقاتش گرفتار ، سپاسگزار است ، شکیبایى پیشه است ، فرو رفته در اندیشه است ، نیاز خود به کس نگوید ، خوى آرام دارد ، راه نرمى پوید . نفس او سخت‏تر از سنگ خارا در راه دیندارى و او خوارتر از بنده در فروتنى و بى آزارى . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 87 آذر 11 , ساعت 9:44 صبح

 چرا باید بر محمد و آل محمد صلوات بفرستیم مگر مقام آنها در بهشت والا نیست پس چه نیازی به درود فرستادن ماست؟
صلوات بر محمد و آل محمد
صلوات بر پیامبر(ص ) در آیه 56 سوره احزاب مطرح شده است :
((ان الله و ملائکته یصلون علی النبی ، یا ایها الذین امنوا صلوا علیه و سلموا تسلیما")).

1. مفهوم آیه فوق آن است که مقام پیامبر(ص ) آن قدر والاست که آفریدگار عالم هستی و تمام فرشتگانی که تدبیر این جهان به فرمان حق بر عهده ی آنان گذارده شده است ، بر او درود می فرستند. حال که چنین است ، شما نیز با این پیام جهان هستی هماهنگ شوید.
2. صلوات وقتی به خداوند نسبت داده شود، به معنی فرستادن رحمت و هرگاه به فرشتگان و مؤمنان منسوب گردد، به معنی طلب رحمت می باشد.
3. درباره کیفیت صلوات بر پیامبر(ص ) در روایات بی شماری که از منابع اهل سنت و اهل بیت (ع ) رسیده ، صریحا" آمده است که آل محمد(ص ) را به هنگام صلوات بر محمد بیفزایید. از جمله : از کعب بن عجره نقل شده است که مردی خدمت پیامبر(ص ) عرض کرد: ((اما السلام علیک فقد علمنا فکیف الصلاه علیک قال (ص ) قل اللهم صل علی محمد(ص ) و علی آل محمد(ص ) کما صلیت علی ابراهیم انک حمید مجید. اللهم بارک علی محمد و علی آل محمد(ص ) کما بارکت علی ابراهیم انک حمید مجید)). امام زمان (عج ) هم از آل محمد(ص ) است .
4. اهمیت صلوات بر پیامبر(ص ) و آل او، تا بدان جاست که اگر کسی در تشهد نماز چنین نکند، نمازش باطل خواهد بود.
5. انسان لحظه به لحظه به سمت بی نهایت می تواند پیش رود و رسول خدا با وجودی که کاملترین بشر هستند ولی باز هم روز به روز به درجات و مقاماتشان افزوده می شود. قرآن می فرماید: «یا ایها الانسان انک کادح الی ربک فملاقیه؛ ای انسان تو به سوی پروردگارت در سیر و حرکتی و به مقام قرب او نائل خواهی آمد» و صلوات های مؤمنین در رفیع تر گردیدن مقام محمد و آل محمد اثر دارد.

http://www.pasokhgoo.ir



لیست کل یادداشت های این وبلاگ